بسم الله الرحمن الرحیم

REZAMASHAYEKH.BLOG.IR

تارنگار رسمی رضا مشایخ

REZAMASHAYEKH.BLOG.IR

تارنگار رسمی رضا مشایخ

یادداشت| به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام

| سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

این نامه‌ی امام رضا به فرزندش امام جواد علیهماالسلام را بخوانید که خیلی جالب است! ببینید چه نکاتی دارد؟! ببینید چقدر به مردم و رابطه امام با مردم تاکید دارد؟!

رضامشایخ - ۱۴۰۲/۳/۲۹

 

مضمون نامه امام رضا علیه السلام به فرزندش امام جواد علیه السلام به نقل از بزنطی، از بزرگان اهل حدیث:

به من خبر رسیده که غلامان و خادمان بیت هرگاه سوار بر مرکب می شوی تا از خانه بیرون بروی تو را از درب کوچک خانه بیرون می برند، این عمل ریشه در بخل آنان دارد تا از جانب تو به احدی خیر نرسد.

از تو می خواهم به حقی که به عنوان پدر و امام بر تو دارم، رفت و آمدت جز از درب بزرگ خانه نباشد، وقتی سوار می شوی درهم و دینار همراهت باشد، احدی به تو عرض حاجت نکند جز اینکه به او عطا کنی.

اگر عموهایت از تو درخواست کردند به آنان ببخشی کمتر از پنجاه دینار مده، اگر خواستی بیشتر بپردازی اختیارش با توست، و اگر عمه هایت از تو درخواست نمودند کمتر از بیست و پنج دینار نپرداز، بیشتر خواستی بپردازی حق با توست، من می خواهم خداوند به تو مقام و مرتبت دهد. انفاق کن و وحشت از تنگدستی و نداری نداشته باش که عنایت کننده ی به تو صاحب عرش است.*


* کافى: ۴/ ۴۳، باب الإنفاق، حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی