بسم الله الرحمن الرحیم

REZAMASHAYEKH.BLOG.IR

تارنگار رسمی رضا مشایخ

REZAMASHAYEKH.BLOG.IR

تارنگار رسمی رضا مشایخ

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت اول ذی الحجه و سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، برشی از خلاصه کتاب زندگانی امام حسن بن علی علیهماالسلام تقدیم میگردد.

یاران پیامبر برای خواستگاری حضرت فاطمه (س) با هم رقابت می کردند؛ زیرا آن حضرت سرور زنان عالمیان بود. علی (ع) در دل خویش علاقه ای یافت تا حضرت را از از پیامبر (ص) خواستگاری کند. پیش از علی (ع) جبرئیل فرمان خدا را در مورد ازدواج فاطمه (س) با علی (ع) به پیامبر اطلاع داد. هنگامی که علی (ع) پیامبر را مطلع ساخت، پیامبر (ص) شاد شد و نزد حضرت زهراء (س) رفت تا بفهماند ازدواج باید بر اساس رضایت زوجین باشد تا خانواده بر پایه همدلی و دوستی شکل بگیرد. حضرت زهراء (س) مدتی طولانی خاموش ماند؛ درحالی که پیامبر آثار خشنودی را آشکارا در آن می دید. سپس بازگشت، خطاب به علی (ع) فرمود: «آیا چیزی داری که با آن همسرت را به تو بدهم؟» و این از آن رو بود که مهریه به همسر را نخستین نشانه انفاق و سرپرستی زن، بر عهده مرد قرار دهد. علی علیه السلام به دستور پیامبر زره را فروخت و برای تهیه جهیزیه حضرت زهراء تقدیم پیامبر کرد و در نهایت سادگی نیز وسایل را آماده کردند. پیامبر مسلمانان را مطلع ساخت تا شاهد مراسم عقد باشند و فرمود: «خداوند به من امر فرمود که فاطمه را به ازدواج علی درآورم.» سپس دعا کرد و فرمود: «خداوند فرزندان بسیار  پاک از آنان بوجود آورد.»  و چنین بود که گرامیترین خانه مجد و عظمت برپا شد.

رضا مشایخ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی